Német Kornél
Somylay Olivlér 2007.02.04. 13:37
A Motomix-es srácoktól megkaptuk a januári számukban közölt Németh Kornél interjút, így aki esetleg volt olyan galád és nem vette meg a piacon fellelhető legköltségkímélőbb motoros sajtóorgánumot, az most nálunk elolvashatja, hogy Lali kérdéseire mit válaszolt hazánk legjobb krosszosa, emellett elmondhatjátok véleményeteket (kérünk Titeket, hogy csak kultúráltan tegyétek) Korival kapcsolatban a cikk allatt, valamint letölthettek pár remek akcióképet, amit külön köszönünk a Motomix szerkesztőinek és Magyar Krisztiánnak.
Nagyon nehézkesen indult számodra ez az év. Gondoltad volna akkor, hogy ilyen eredményeket fogsz elérni? Valóban, az év elején még nem álltak túl jól a dolgok, sérülések hátráltattak, majd ellopták a motorjaimat, köztük egy spéci versenygépet futóművestül, mindenestül. Mit mondjak, nem ilyen kezdetről álmodtam. De nagyon sokat számított, hogy voltak, akik továbbra is hittek bennem és segítettek talpra állni. Makra Gábor barátom rendkívül sokat segített ebben a nehéz időszakban és azóta is támogat mindenben. A Magyar Suzuki Zrt. jóvoltából pedig nem maradtam motor nélkül, így újra teljes erőbedobással tudtam készülni a szezonra. Hogy számítottam-e rá, hogy jó leszek? Nem tudom. Csak azt tudtam, hogy mindent megteszek majd azért, hogy a világ élvonalába kerüljek.
Egy ilyen komolyabb sérülés után milyen volt újra motorra ülni? Nem volt egyszerű, a szezon már elkezdődött, nekem pedig kimaradt szinte az egész téli felkészülés. Tudtam, hogyan hagytam abba, és ahhoz képest siralmasan ment a motorozás. Edzésképp elindultam egy magyar bajnoki futamon is, de éreztem, hogy még messze nem motorozom úgy, ahogy valójában tudok. Ez nagyon nehéz időszak volt számomra, de sikerült gyorsan összeszednem magam, nem vagyok az a feladós fajta. Június elején volt az első német bajnoki futamom, ahol az első számú célom az volt, hogy felvegyem a tempót a mezőnnyel. Ez olyan jól sikerült, hogy végül megnyertem mindkét futamot.
Gondolom, ez az eredmény helyre tett lelkileg. Igen, éreztem, hogy jó formában vagyok, alig vártam már, hogy a világbajnokságon is bizonyítsak.
Ez sikerült is, Svédországban hatodik lettél a második futamban. Ezt hogy élted meg? Az elején még nem ment minden ilyen jól, az első futamban csak 17. lettem, ami elszomorított egy kicsit, de a másodikra még jobban összeszedtem magam és sikerült hatodikként célba érnem. Kimondhatatlanul boldog voltam, egy privát csapat tagjaként a világ élvonalában motorozni… Fantasztikus volt!
Beszéljünk néhány szót a csapatodról is. A Suzuki Kurz már régóta jelen van a világbajnokságon, milyen egy ilyen nagy múltú csapat versenyzőjének lenni? Mielőtt kitérnénk a csapatomra, itt szeretném megköszönni Pánovics Péter munkáját, aki a külföldi szerepléseimet menedzselte és segített bejutnom a Team Suzuki Kurzhoz is. Szóval a csapatom. Korántsem olyan fantasztikus, mint gondolnánk. Természetesen köszönettel tartozom nekik azért, hogy náluk motorozhattam, de nem mindig segítették úgy a munkámat, ahogy egy vb-csapattól elvárná az ember. A szerelő, aki elméletileg csak nekem dolgozott volna, mindenki motorját szerelte. Volt olyan verseny, ahol a két futam között csak annyi ideje maradt, hogy lemossa a gépemet. De sok gondom volt a futóműspecialistánkkal is. Folyamatosan olyan beállítást akart rámerőltetni, ami nem az én stílusomnak megfelelő. Sok vitánk volt ezzel kapcsolatban. Ezenkívül még anyagi vonatkozású problémáink is voltak, de ezzel nem akarom untani az olvasókat, elég annyi, hogy nem igazán voltak korrektek.
Miért nem jöttél el tőlük? Ez elég egyértelmű: 1. Aláírt szerződésünk volt, amit nem lehet csak úgy felrúgni. 2. A vb-n nem lehet csak úgy indulni! Itt is, mint más motoros világbajnokságokon, a csapatoknak az év elején előre kell leadniuk a nevezéseket és az általuk delegált versenyzők indulhatnak a szezon folyamán, természetesen az adott csapat színeiben. Évközben csapatot váltani szinte lehetetlen.
Most, hogy vége a szezonnak, keresel magadnak másik csapatot? Szerencsém van, mert magam mögött tudhatom a Suzuki Európa támogatását, az ő segítségükkel könnyebben tudok jobb csapathoz bejutni. Így sikerült átszerződnöm az MTM belga csapathoz, akikkel az ADAC MX Masters bajnoki sorozatban és természetes az MX1-es világbajnokságon fogunk indulni. Jelen pillanatban még nem tudom, ki lesz a csapattársam, az viszont biztos, hogy ez egy profi csapat, és remélem, jól együtt tudunk majd működni.
Milyen célt tűztél ki magad elé a 2007-es szezonra? Az ADAC Masterst szeretném megnyerni, a világbajnokságon pedig az első hatban szeretnék végezni, de a legfőbb cél, hogy legalább egyszer futamot nyerjek MX1-ben. Tudom, hogy magasra tettem a lécet, de úgy érzem, hogy ezzel az új csapattal képes leszek megvalósítani céljaimat.
A tavalyi eredményeid alapján ezek a célok reálisnak tűnnek. Van valami, amiről már régóta álmodsz és még szeretnéd megvalósítani? Gyerekkorom óta álmodom, hogy egyszer az USA-ban fogok versenyezni. Elképzelhető, hogy ha a 2007-es év úgy sikerül, ahogy elképzeltük, akkor 2008-ban elindulok az AMA MX bajnokságban. De azt hiszem, néhány fontos lépést még kell addig tennem. Most csak az előttem álló szezonra koncentrálok.
Kivel és hogyan készülsz a következő szezonra? Természetesen, mint egész életem folyamán, édesapámmal készülök, aki nélkül most nem tartanék itt. Ő olyan tudással rendelkezik és úgy bízik bennem, ahogy senki más. Tökéletes az összhang köztünk, gyakorlatilag mindent neki köszönhetek. Januárig biztosan itthon edzünk, majd, úgy néz ki, kiköltözöm Belgiumba a csapatomhoz és ott folytatjuk a felkészülést. Szerencsére ott sosincs olyan hideg, hogy ne lehessen motorozni, az edzőpartnerekről nem is beszélve.
Hol láthatnak téged legközelebb a rajongóid? A tél folyamán rajthoz állok több nemzetközi szuperkrossz versenyen is. Remélem, néhány magyar szurkoló is ellátogat majd ezekre a futamokra.
Köszönöm a beszélgetést és sok sikert kívánok a 2007-es szezonhoz!
Természetesen mi is nyomon követjük Kornél pályafutását, annál is inkább, mivel ezentúl hónapról hónapra beszámol a vele történtekről a Motomix hasábjain, saját versenyzői oldalon
|